Antibiotika, antibiotika og atter antibiotika

Hei!

Lever fremdeles, bare så vidt da. Etter at jeg sluttet på den forrige antibiotika kuren ble jeg dårlig igjen, fikk masse hoste og generelt dårlig almenntilstand. Mentoren vår her Dawn ble selvfølgelig bekymret når jeg ble syk igjen. Så på torsdag når vi var i praksis på det statlige sykehuset fikk jeg min egen mappe der. Snakket med legen og fikk ny antibiotika kur. Var egentlig veldig skeptisk til alt på sykehuset der, men hadde jo heldigvis med meg Åshild som passet på meg hele tiden. Måtte også ta blodprøve der, da stod alle de 7 andre over som hauker for å se at alt var rent. Måtte også ta sputum for å sjekke at det ikke er turberkulose jeg har fått. Dagen gikk og vi fikk endelig dra hjem. Hoppet rett i seng å ble liggende der til fredagsmorgen. Da var ikke formen blitt noe bedre og feberen var slått inn, så da ble mentoren vår enda mer bekymret. Heldigvis var de andre så snille at de fikset Medical Aid på torsdagen, det er forsikring slik vi kan dra på private sykehus. Så på fredag ble jeg hjemme fra praksis, hele gjengen kom å hentet meg litt utpå formiddagen. Da var det rett til det privatesykehuset. Dette sykehuset var sikkelig fint, finere enn norske sykehus. Her ble vi godt tatt i mot av sykepleiere som tok seg av meg, og fikk tatt litt nye prøver. Heldigvis var Åshild med meg hele tiden, var jo helt i ørska. Så da tok hun mamma rollen og fortale alt om hva som feilet meg. Så ble vi møtt av legen som skulle undersøke meg. Tok av bandasjen på armen slik hun fikk sett på bcgen, hun ble helt sjokket. Hun sa det var den værste vaksinen hun hadde sett, det er vell ikke akkuratt så positiv med tanke på at vi er i Sør Afrika. Blodprøvene mine viste selvfølgelig forhøyet infeksjonsprøver. Hun lyttet og sjekket meg. Så da viste det seg at på grunn av infeksjonen i armen, så har det spredd seg til andre deler av kroppen. Så nå ligger jeg her med ørebetennelse, halsbetennelse og bronkitt. Fikk 3 forskjellige typer antibiotika, og en antibiotika salve som må smøres på bcgen. Så nå har Åshild enda mere jobb her, hun må rense såret 2 ganger om dagen. Legen sa at antibiotikan jeg hadde fått på det offentlige sykehuset ikke kunne brukes på hunder engang. Så nå har jeg iallefall fått sikkelig medisiner. Kjenner jeg er litt bedre i dag. Har lagt i sengen konstant siden torsdag, så idag må jeg prøve å starte med mobilisering. Fikk også sykemelding ut mandag, så satser jeg er frisk til tirsdag. Legen var kjempe flink, så skal tilbake på torsdagen så hun får sett på bcgen, så håper den er blitt bedre til da. Ellers må hun gå hardere til verks. Er iallefall glad for at jeg bor i et hus fult av sykepleie studenter, alle passer på å tar godt vare på meg 🙂 Syns litt synd i Åshild da som må dele rom med meg å høre på hostingen og harkingen min til alle døgnets tider.

Men er iallefall på bedringens vei nå, så det er bra 😀

4 thoughts on “Antibiotika, antibiotika og atter antibiotika

  1. Hostar og hostar! Harkar og harkar! Eg hadde flytta ut, men sio da e deg, so bite eg tenne sammen! Neidå, hostingen din ingen problem søte deg! Nokon må jo pleia og stella med deg, får jo ikkje gjort so mykje av da i praksis so greit at eg får øva meg litt heima 🙂 Berre bli frisk du no<3 og sei ifrå om du trenge fleire koppar 😛

  2. Åååå, stakkars Tonjemora! ❤ God bedring! Håpa vi kan skype snart. Reis til Edinburgh på ons-søn ilamme Daniel og familien hannes, så det blir koselig! Ellers e det hardkjør på skola.. Skjer ikke så mye nytt her, høsten har slått inn for fullt, så dokker må bare nyyyyt sola! 😀 Veldig interessant og les bloggen din! Det e virkelig andre tilstanda der nede virka det som… Stakkars folk! Håpa du blir frisk snart og at den der vaksina ikke tar hel kaaaaka. Veldig glad i dæ!!!! Stor klem fra ho E 🙂

    • Så koslig da, deilig med litt ferie 🙂 kan skype når du er hjemme igjen da, så får jeg hørt om det også. Haha ja skal se om jeg ikke får til noen tegninger i boka også. Takk for det ❤ skal bli fort frisk igjen. Veldig glad i dæ også. Kos dæ masse på tur ❤

  3. Forresten: Når du e så mye hjemme, har du gooood tid på å skriv i den nydelige boka og bruk fine farga! Kanskje ei lita tegning hadde vært på sin plass? Heeeeeeheheehhe.

Legg igjen en kommentar

